هزار نشانه

هزار نشانه معرفی یادگارهای پدرانمان از دیر باز تا کنون می باشد.

هزار نشانه

هزار نشانه معرفی یادگارهای پدرانمان از دیر باز تا کنون می باشد.

استاد محمود جوادی پور

مروری کوتاه بر زندگی‌نامه زنده‌یاد محمود جوادی‌پور


 محمود جوادی‌پور در 13 شهریور 1299 در محله امیریه تهران به دنیا آمد. پدر و مادرش اهل هنر بودند. پدرش زمانی که متوجه علاقه فرزندش به موسیقی شد، به او پیشنهاد کرد که ساز مورد علاقه‌اش را انتخاب کند. هرچند علاقه به موسیقی در او وجود داشت ولی به تدریج این اشتیاق به سمت نقاشی کشیده شد.

(پس از ناامیدشدن از فراگیری موسیقی به نقاشی روی آوردم، زیرا نقاشی این امکان را به من می‌داد که پیش خودم تمرین کنم و ذهنیاتم را به همان صورت بچه‌گانه روی کاغذ بیاورم. آن‌قدر مشتاق بودم که هر وقت فرصتی دست می‌داد، نقاشی می‌کردم. حتی در اغلب ساعات درس در حالی که ظاهرا گوشم به درس بود، زیر نیمکت طراحی می‌کردم. چهره معلمانی که حالت ویژه‌ای داشتند، بهترین سوژه برای نقاشی من بود. آنها را تا حدودی کاریکاتوروار طراحی می‌کردم و بعد از خوردن زنگ همکلاسی‌ها دورم جمع می‌شدند، کارهایم را که نشان‌شان می‌دادم، شاد می‌شدند. ادامه مطلب ...